ما در این بخش قصد داریم به پاسخی مناسب به سوال قیمت تعمیر و تعویض ال سی دی و تاچ گوشی چقدر است؟ برسیم و بررسی کنیم
عوامل موثر بر هزینه تعمیر و تعویض ال سی دی و تاچ گوشی
در پاسخ به سوال قیمت تعمیر و تعویض ال سی دی و تاچ گوشی چقدر است؟ باید عوامل موثر بر هزینه تعمیر و تعویض ال سی دی و تاچ گوشی را بررسی کنیم. در تاکسی نشسته ایم، تاکسی نگه می دارد که پیاده شویم و ناگهان بنگ! گوشی موبایلمان وسط خیابان است. با ناراحتی و استرس بلندش می کنیم و می بینیم یک ترک اساسی روی صفحه نمایشش افتاده. حتی گاهی اوضاع وخیم تر است و صفحه نمایش خرد و خاکشیر شده.
بالاخره روزی میآید که ال سی دی آیفون مان میشکند. اگر گوشی را هنگام خرید گارانتی یا بیمه کرده باشیم میشود که هیچ وگرنه اوضاع پس است و باید کلی هزینه کنیم برای تعویض ال سی دی گوشی، حالا میخواهد آیفون باشد یا گلکسی سامسونگ. اینجا نمایندگی اپل نداریم وگرنه باید بیشتر از تعمیرکاران برای تعمیر هزینه میکردیم. اپل استورها که کار گارانتی و تعمیرات آیفون را نیز انجام میدهند نسبت به تعمیرکاران آزاد کشورها، هزینه بیشتری برای کارهای تعمیراتی طلب میکنند.
هزینه تعویض ال سی دی گوشی به عوامل مختلفی بستگی دارد که بعضیهایشان مثل مدل گوشی و سایز صفحه بینالمللی هستند و بعضیهاشان مثل پیداشدن ال سی جایگزین یا قیمت دلار و نوسانات ارزی مختص ایران هستند.
مدل گوشی موبایل
قیمت صفحه نمایش موبایل برندهای مختلف با هم متفاوت است. حتی در بسیاری موارد قیمت صفحه نمایش مدل های مختلف یک برند نیز با هم متفاوت است. در مورد آیفون طبیعتا هر چقدر مدل گوشی بالاتر برود هزینه بیشتر میشود. بنابراین کمترین هزینه تعویض ال سی دی آیفون را آیفون ۵ و ۵s دارند و بیشترین هزینه به مدل های گران تر یعنی ۷ و ۷ PLUS اختصاص مییابد.
همین نسبت در مورد سامسونگ گلکسی و سایر برندهای دیگر بازار موبایل هم برقرار است. یعنی معمولا با بالا رفتن مدل گوشی سایز صفحه هم بزرگتر میشود و در نتیجه هزینه خرید ال سی دی جدید و اجرت تعویض آن هم بالاتر میرود.
قطعات اصلی یا تقلبی
معمولا تفاوت قیمت محسوسی بین قطعات تقلبی و اصلی در بازار وجود دارد. البته این موضوع در مورد بعضی از گوشها که محبوبیت کمتری دارند صادق است و در موردی مثل آیفون این موضوع کمتر اتفاق میافتد.
در صورتی که از قطعات دست دوم برای تعمیر موبایل استفاده شود قیمت کمتر خواهد بود اما همه چیز به اعتماد شما به تعمیرکار موبایل و تامین کننده قطعه برمیگردد. معمولا تعمیرکارن موبایل پس از تعمیر گوشی یا مدتی را به عنوان مهلت تست به مشتری زمان میدهند یا اینکه گارانتیهای کوتاه مدت مثلا ۳ ماهه یا ۶ ماهه ارائه میکنند.
گارانتی و ضمانت
بعضی از متخصصین گوشی موبایل خدماتشان را تضمین می کنند تا در صورت بروز خطا در تعمیر و خدمات آن ها در یک بازه زمانی مشخص، دوباره به صورت رایگان مشکل را برطرف کنند. در این حالت معمولا اندکی هزینه خدماتشان بالاتر است. در نظر داشته باشید که گارانتیها عموما ایرادات فیزیکی را شامل نمیشوند. در صورتی که میخواهید در صورت اتفاق افتادن خسارتهای فیزیکی مثل شکستگی و یا ضربههای دیگر هم خیالتان راحت باشد یا باید هزینه بیشتری برای گارانتی به تعمیرکار بپردازید یا اینکه گوشی خود را بیمه کنید.
محله
اینکه در کدام محله هستید و از این خدمات استفاده می کنید گاهی می تواند هزینه تعمیر را دستخوش تغییر کند. بعضی اوقات هزینه تعمیر در محله های مرفه تر، بیشتر است. بعضی از مراکز تعمیر موبایل و تبلت تعمیراتی مثل تعویض ال سی دی را در محل هم انجام میدهند.
سابقه و تجربه
سابقه و تجربه ی متخصصین نیز می تواند گاهی از اوقات باعث بیشتر بودن هزینه دستمزدشان باشد. چرا که تجربه آن ها به نوعی ضمانت کیفیت کاری است که سال ها در حال انجامش هستند.
شما می توانید برای تعمیر گوشی خود این وظیفه را به مای تعمیر بسپارید و با اطمینان از قطعات و متخصصین ما بهترین سرویس را دریافت کنید